ΔΗΜΟΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ
Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α
Από το Πρακτικό της 39ης/10.11.2017 ΕΙΔΙΚΗΣ συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Αρ. Απόφασης : 421/2017
Περίληψη : | Έγκριση Απολογισμού – Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσης οικονομικού έτους 2016, του Δήμου Σικυωνίων. |
Στο Κιάτο και στο Δημοτικό Κατάστημα σήμερα, ημέρα Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 2017 και ώρα 19:00′, συνήλθε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σικυωνίων, υπό την Προεδρία του κ. Λεονάρδου Αναστασίου, σε ΕΙΔΙΚΗσυνεδρίαση, μετά την με αριθμ. πρωτ. 18423/06.11.2017 έγγραφη πρόσκληση, που επιδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των σχετικών άρθρων του Ν. 3852/2010 σε κάθε δημοτικό σύμβουλο καθώς και στο Δήμαρχο, ο οποίος δεν παρευρέθηκε. Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, διότι σε σύνολο 27 μελών, βρέθηκαν παρόντα 15 μέλη , δηλαδή:
Παρόντα | ||||
1. Λεονάρδου Αναστάσιος | 2. Σκαρμούτσος Νικόλαος | 3. Πανάγου Αθανάσιος | 4. Τσιάνος Ιωάννης | |
5. Δομετίου Βασίλειος | 6. Σωτηρόπουλος Ιωάννης | 7. Κουτρέτσης Σπυρίδων | 8. Μυττάς Ιωάννης | |
9. Μπουζιάνη-Τσαντήλα Β. | 10. Σαρχάνης Κωνσταντίνος | 11.Λαλιώτης Γεώργιος | 12. Μπακόλιας Παναγιώτης | |
13. Κελλάρης Βασίλειος | 14. Ραυτόπουλος Γεώργιος | 15. Νανόπουλος Βασίλειος | ||
Απόντα | ||||
1. Μαυραγάνη Κυριακή | 2. Θελερίτης Γεώργιος | 3. Κελλάρη Ιωάννα | 4. Ζάρκος Δημήτριος | |
5. Χρυσικός Παύλος | 6. Μπούρης Ευάγγελος | 7. Φιακάς Παναγιώτης | 8. Καρακούσης Ευάγγελος | |
9. Αλεξόπουλος Βασίλειος | 10. Σπανός Κωνσταντίνος | 11. Γεώργας Χρήστος | 12. Ρουμπέκας Γεώργιος | |
Πρόεδροι Δημοτικής Κοινότητας & Τοπικών Κοινοτήτων | ||||
Παρόντες: | 1. Φαρμάκης Π. (Σικυώνος-Κιάτου) | 2. Αθανασούλης Ι. (Λαύκας) | ||
Απόντες: | 1. Στάθης Σ. (Μεγ. Βάλτου) | 2. Νικολάου Δ. (Κ. Διμηνιού) | 3.Κλειούφη Γ. (Μουλκίου) | |
4. Γαλάνης Σ. (Ψαρίου) | 5. Νικολάου Ν. (Σουλίου) | 6. Βρέντας Ι. (Διμηνιού) | 7. Θεοχάρης Π.(Αρχ. Σικυώνας) | |
8.Τυρλής Α. (Λαλιωτίου) | 9. Ράπτης Ν. (Καισαρίου) | 10. Ραφτόπουλος Κ. (Κρυονερίου) | 11. Σπηλιώτης Δ. (Κλημεντίου) | |
12. Ραυτόπουλος Ι. (Πασίου) | ||||
Εκπρόσωποι Τοπικών Κοινοτήτων | ||||
Παρόντες: | ουδείς | |||
Απόντες: | 1. Κουλούκης Σ. (Μεσινού) | 2. Μηλιώτης Γ. (Μικ. Βάλτου) | 3. Τσετσώνης Π. (Κ. Ταρσού) | |
4. Παναγόπουλος Δ.(Πανοράματος) | 5. Δεδάκης Σ. (Καστανέας) | 6. Καλαντζής Π. (Γονούσας) | 7. Σταθακοπουλος Κ. (Παραδεισίου) | |
8. Καραχοντζίτης Ν. (Ασπροκάμπου) | 9. Τζιώρης Γ. (Μοσιάς) | 10. Σκούπας Α. (Μποζικών) | 11. Δρίμας Ι. (Δροσοπηγής) | |
12. Κοτσίρης Β. (Στενού) | 13. Σελέκος Κ. (Καλιάνων) | 14. Καραχλής Νικ. . (Τιτάνης) | 15. Παπουτσής Α. (Αρχ. Φενεού) | |
16. Ρέλιας Α. (Γκούρας) | 17. Μπελίτσης Π. (Κεφαλαρίου) | 18. Ρήγας Ι. (Βελίνας) | 19. Καρατζάς Σ. (Στυμφαλίας) | |
20. Σκάζας Δ. (Κυλλήνης) | 21. Μουλόπουλος Κ. (Ματίου) | 22.Μπεκιάρης Δ. (Φενεού) | ||
ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ: | ουδεμία. | |||
Στην συνεδρίαση παρευρέθηκε η τακτική υπάλληλος του Δήμου Σικυωνίων κ. Ειρήνη Π. Πρόβου για την τήρηση των πρακτικών.
Θέμα 1ο
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Λεονάρδου Αναστάσιος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και στο μοναδικό θέμα της ημερήσιας διάταξης: Έγκριση Απολογισμού – Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσης οικονομικού έτους 2016 του Δήμου Σικυωνίων,έθεσε υπόψη του συμβουλίου τα εξής:
Με τις παρ.1, 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 163 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν. 3463/06), ορίζονται «1. Έως το τέλος Μαΐου, εκείνος που ενεργεί την ταμειακή υπηρεσία του Δήμου υποβάλλει δια μέσου του δημάρχου στη δημαρχιακή επιτροπή (μετά την εφαρμογή του Ν. 3852/2010 η Οικονομική Επιτροπή) λογαριασμό της διαχείρισης του οικονομικού έτους που έληξε. Τα στοιχεία που περιλαμβάνει ο λογαριασμός της διαχείρισης ορίζονται με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 2 του άρθρου 175. Ο λογαριασμός υποβάλλεται ενιαίος, ανεξάρτητα από τις μεταβολές που έχουν τυχόν γίνει, ως προς τα πρόσωπα εκείνων που ενεργούν την ταμειακή υπηρεσία.
2. Μέσα σε δύο (2) μήνες αφότου παρέλαβε τα ανωτέρω στοιχεία, η Οικονομική Επιτροπή τα προελέγχει και το αργότερο πέντε (5) ημέρες μετά τη λήξη του διμήνου, υποβάλλει τον απολογισμό και, προκειμένου για Δήμους που εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων, τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως, μαζί με έκθεσή της στο δημοτικό συμβούλιο.
3. Ο ισολογισμός και τα αποτελέσματα χρήσεως, πριν την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο, ελέγχονται από έναν ορκωτό ελεγκτή – λογιστή.
Οι Δήμοι που εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο υποχρεούνται, για τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων κάθε οικονομικού έτους, να ορίζουν τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή και τον αναπληρωτή του μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του έτους αυτού.
Ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής, για τον έλεγχο των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων (ισολογισμού, λογαριασμού αποτελεσμάτων χρήσεως, πίνακα διαθέσεως αποτελεσμάτων και προσαρτήματος) του Δήμου, εφαρμόζει τις αρχές και τους κανόνες ελεγκτικής που ακολουθεί το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών – Λογιστών, οι οποίες συμφωνούν με τις βασικές αρχές των διεθνών ελεγκτικών προτύπων. Στο χορηγούμενο πιστοποιητικό ελέγχου του, ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής αναφέρει εάν ο Δήμος εφάρμοσε ορθά το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και εάν τηρήθηκαν οι διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και των αντίστοιχων κανονιστικών ρυθμίσεων οι οποίες αφορούν το οικονομικό, λογιστικό και διαχειριστικό σύστημα των Δήμων. Περιλαμβάνει επίσης και όλες τις παρατηρήσεις που αφορούν σε σημαντικές ανεπάρκειες που έχουν ουσιώδη επίδραση στην ακρίβεια ή ορθότητα κονδυλίων του ισολογισμού ή των αποτελεσμάτων χρήσεως.
Εκτός από το πιστοποιητικό ελέγχου, ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής υποχρεούται να καταρτίζει και έκθεση ελέγχου, στην οποία θα περιλαμβάνει τα όσα προέκυψαν από τον έλεγχό του, παραθέτοντας, επιπροσθέτως και τις αναγκαίες υποδείξεις του για κάθε θέμα. Η έκθεση ελέγχου υποβάλλεται από τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή στο δημοτικό συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.
4. Το συμβούλιο μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου παρέλαβε τον απολογισμό ή και τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως και την έκθεση της δημαρχιακής επιτροπής αποφασίζει με πράξη του για την έγκριση του απολογισμού ή και του ισολογισμού και διατυπώνει τις παρατηρήσεις του σχετικά με αυτόν, σε ειδική για αυτόν το σκοπό συνεδρίαση, στην οποία παρίσταται και ο διευθυντής των οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου.
Στους Δήμους που εφαρμόζουν κλαδικό λογιστικό σχέδιο, στην ανωτέρω ειδική συνεδρίαση καλείται και παρίσταται και ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής ή ο αναπληρωτής του, ο οποίος συνέταξε το πιστοποιητικό ελέγχου. Η απουσία του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή ή του αναπληρωτή του δεν επηρεάζει τη λήψη απόφασης του συμβουλίου, υπό τον όρο ότι αποδεικνύεται η εμπρόθεσμη πρόσκλησή του στην ειδική συνεδρίαση.
Ο δήμαρχος με έγγραφό του κοινοποιεί την απουσία του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή από τη συνεδρίαση στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών, το συμβούλιο δε, έχει δικαίωμα να αποκλείσει τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή που δεν προσήλθε, από επόμενο έλεγχο στο Δήμο.
5. Ο απολογισμός ή και ο ισολογισμός με το πιστοποιητικό και την έκθεση ελέγχου του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά που ορίζονται στο άρθρο 51 του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ 52 Α΄), όπως ισχύει, υποβάλλονται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, μέσα σε έναν (1) μήνα αφότου εκδόθηκε η πράξη του δημοτικού συμβουλίου που προβλέπει η προηγούμενη παράγραφος και η υποβολή του ανακοινώνεται στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
Σε περίπτωση μη υποβολής του απολογισμού ή και του ισολογισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο, επιβάλλονται σε βάρος των υπαιτίων οι κυρώσεις του άρθρου 26 του π.δ. 774/1980 και παράλληλα διενεργείται έκτακτος γενικευμένος έλεγχος στη διαχείριση του Δήμου, μετά από απόφαση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδίδεται είτε αυτεπάγγελτα είτε μετά από αίτηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας»
Επίσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο N. 3548/07 άρθρο 6 παρ. 7, η κατά τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα δημοσίευση των προϋπολογισμών, απολογισμών, ισολογισμών και λοιπών οικονομικών στοιχείων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, καθώς και η δημοσίευση των προϋπολογισμών και απολογισμών Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού πρέπει να γίνεται σε εφημερίδες που έχουν την έδρα τους στο δήμο ή την κοινότητα, στην οποία εδρεύει ο φορέας για λογαριασμό του οποίου γίνονται η δημοσίευση και οι οποίες περιλαμβάνονται στην απόφαση του άρθρου 2 του νόμου 3548/07.
Σε περίπτωση που δεν εκδίδεται τέτοια εφημερίδα, οι ανωτέρω δημοσιεύσεις καταχωρίζονται σε εφημερίδα που έχει την έδρα της εντός των ορίων του νομού στον οποίο εδρεύει ο δήμος ή η κοινότητα.
Με την υπ’ αριθμ. 47/2017 απόφαση Δημάρχου Σικυωνίων ορίστηκε η εταιρεία «AUDITOPINION ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Ε.Π.Ε.» για τον έλεγχο Ισολογισμού του Δήμου μας , χρήσεως 2016.
Μετά τους απαραίτητους ελέγχους στον απολογισμό, ισολογισμό και αποτελέσματα χρήσης του Δήμου Σικυωνίων για το οικον. έτος 2016 προέβη στη σύνταξη πιστοποιητικού ελέγχου και έκθεσης ελέγχου.
Η Οικονομική Επιτροπή, με την αριθ. 385/2017 απόφασή της, προέλεγξε τον απολογισμό, ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσης 2016, του Δήμου Σικυωνίων και τα υπέβαλλε στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση .
Στη συνέχεια δόθηκε ο λόγος στον εκπρόσωπο της εταιρίας «AUDITOPINIONΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Ε.Π.Ε.» και ανέλυσε τα στοιχεία του Ισολογισμού και των αποτελεσμάτων και απάντησε σε διευκρινιστικές ερωτήσεις που τέθηκαν από Δημοτικούς Συμβούλους.
Με βάση τα παραπάνω ο Πρόεδρος κάλεσε το Δ.Σ. να αποφασίσει σχετικά.
Το Δ.Σ. αφού έλαβε υπόψη του:
- ·το άρθρο 163 του Ν. 3463/06 (ΦΕΚ Α’ 114),
- ·το N. 3548/07 άρθρο 6 παρ. 7 (ΦΕΚ Α’ 68),
- το άρθρο 51 του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ 52 Α΄),
- το πιστοποιητικό ελέγχου και την έκθεση ελέγχου,
- την υπ’ αριθμ. 385/2017 (ΩΖ9ΙΩ1Θ-5ΚΗ)απόφαση της Ο.Ε. με την έκθεση διαχείρισης & το Προσάρτημα.
- την υπ’ αριθμ. 47/2017 (ΨΟΦΝΩ1Θ-Σ1Υ) απόφαση Δημάρχου για τον ορισμό ορκωτού ελεγκτή – λογιστή
- τον απολογισμό, ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως Δήμου Σικυωνίων του οικονομικού έτους 2016 ,
- τη διαλογική συζήτηση των μελών του, ως τα ηχογραφημένα και απομαγνητοφωνημένα πρακτικά,
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι κατά πλειοψηφία
Μειοψηφούντος του δημοτικού συμβούλου κ. Νανόπουλου Βασιλείου.
1. Ε γ κ ρ ί ν ε ι τον Απολογισμό εσόδων – εξόδων χρήσης 2016 του Δήμου Σικυωνίων .
2. Ε γ κ ρ ί ν ε ι τον Ισολογισμό, τα αποτελέσματα χρήσης, το Προσάρτημα καθώς και την Έκθεση Διαχείρισης της Οικονομικής Επιτροπής, οικονομικού έτους 2016 του Δήμου Σικυωνίων, όπως αναλυτικά αναφέρονται στην αρ. 385/2017 απόφασή της και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παρούσης.
3. Την δημοσίευση των οικονομικών στοιχείων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7, του άρθρου 6 του Ν. 3548/2007 (ΦΕΚ Α’ 68).
4. Την υποβολή της παρούσας και των δικαιολογητικών που ορίζονται στο άρθρο 24 του Ν. 3202/2003 στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η παρούσα Απόφαση έλαβε αυξ. Αριθ. 421/2017
Ακριβές Απόσπασμα
Κιάτο 10 Νοεμβρίου 2017
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ.
ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ