ΔΗΜΟΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ
Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α
Από το πρακτικό της 30ης/25.09.2018 ΕΙΔΙΚΗΣ συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Αρ. Απόφασης : 344/2018
Περίληψη : |
Έγκριση Απολογισμού – Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσης οικονομικού έτους 2017 του Δήμου Σικυωνίων. |
Στο Κιάτο και στο Δημοτικό Κατάστημα σήμερα, την 25η Σεπτεμβρίου 2018 ημέρα Τρίτη και ώρα 20:00’ συνήλθε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σικυωνίων, υπό την Προεδρία του κ. Λεονάρδου Αναστασίου σε ΕΙΔΙΚΗ συνεδρίαση, μετά την με αριθμ. πρωτ. 10145/21.09.2018 έγγραφη πρόσκληση, που επιδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των σχετικών άρθρων του Ν. 3852/2010, σε κάθε δημοτικό σύμβουλο καθώς και στο Δήμαρχο, ο οποίος παρευρέθηκε. Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, διότι σε σύνολο 27 μελών, βρέθηκαν παρόντα 14 μέλη, δηλαδή:
Παρόντα | ||||
1. Λεονάρδου Αναστάσιος | 2.Σκαρμούτσος Νικόλαος | 3. Μπούρης Ευάγγελος | 4. Μυττάς Ιωάννης | |
5. Κουτρέτσης Σπυρίδων | 6. Δομετίου Βασίλειος | 7. Σωτηρόπουλος Ιωάννης | 8. Χρυσικός Παύλος | |
9. Μπουζιάνη-Τσαντήλα Β. | 10. Ζάρκος Δημήτριος | 11. Σπανός Κωνσταντίνος | 12. Ραυτόπουλος Γεώργιος | |
13. Ρουμπέκας Γεώργιος | 14. Γεώργας Χρήστος | |||
Απόντα | ||||
1. Καρακούσης Ευάγγελος | 2. Τσιάνος Ιωάννης | 3. Σαρχάνης Κωνσταντίνος | 4. Φιακάς Παναγιώτης | |
5. Μαυραγάνη Κυριακή | 6. Νανόπουλος Βασίλειος | 7. Μπακόλιας Παναγιώτης | 8. Κελλάρης Βασίλειος | |
9. Πανάγου Αθανάσιος | 10. Θελερίτης Γεώργιος | 11. Αλεξόπουλος Βασίλειος | 12. Κελλάρη Ιωάννα | |
13. Λαλιώτης Γεώργιος | ||||
Πρόεδροι Δημοτικής Κοινότητας & Τοπικών Κοινοτήτων | ||||
Παρόντες: | 1. Ραυτόπουλος Ι. (Πασίου) | 2. Στάθης Σ. (Μεγ. Βάλτου) | ||
Απόντες: | 1. Φαρμάκης Π. (Κιάτου) | 2. Αθανασούλης Ι. (Λαύκας) | 3. Σπηλιώτης Δ. (Κλημεντίου) | |
4.Τυρλής Α. (Λαλιωτίου) | 5 Ραφτόπουλος Κ. (Κρυονερίου) | 6. Θεοχάρης Π.(Αρχ. Σικυώνας) | 7. Νικολάου Ν. (Σουλίου) | |
8. Βρέντας Ι. (Διμηνιού) | 9. Ράπτης Ν. (Καισαρίου) | 10. Κλειούφη Γ. (Μουλκίου) | 11. Νικολάου Δ. (Κ. Διμηνιού) | |
12. Γαλάνης Σ. (Ψαρίου) | ||||
Εκπρόσωποι Τοπικών Κοινοτήτων | ||||
Παρόντες: | 1. Σκάζας Δ. (Κυλλήνης) | |||
Απόντες: | 1. Δεδάκης Σ. (Καστανέας) | 2. Παπουτσής Α. (Αρχ. Φενεού) | 3. Δρίμας Ι. (Δροσοπηγής) | |
4. Παναγόπουλος Δ.(Πανοράματος) | 5. Κουλούκης Σ. (Μεσινού) | 6. Σκούπας Α. (Μποζικών) | 7. Ρέλιας Α. (Γκούρας) | |
8. Μπεκιάρης Δ. (Φενεού) | 9. Καραχοντζίτης Ν. (Ασπροκάμπου) | 10. Καραχλής Νικ. . (Τιτάνης) | 11. Κοτσίρης Β. (Στενού) | |
12. Σελέκος Κ. (Καλλιάνων) | 13. Καλαντζής Π. (Γονούσας) | 14. Ρήγας Ι. (Βελίνας) | 15. Τζιώρης Γ. (Μοσιάς) | |
16. Σταθακοπουλος Κ. (Παραδεισίου) | 17. Μηλιώτης Γ. (Μικ. Βάλτου) | 18. Τσετσώνης Π. (Κ. Ταρσού) | 19.Καρατζάς Σ. (Στυμφαλίας) | |
20. Μπελίτσης Π. (Κεφαλαρίου) | 21. Μουλόπουλος Κ. (Ματίου) | |||
ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ: | ουδεμία | |||
Στην συνεδρίαση παρευρέθηκε η τακτική υπάλληλος του Δήμου Σικυωνίων κ. Ειρήνη Π. Πρόβου για την τήρηση των πρακτικών.
Θέμα 1o
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Αναστάσιος Λεονάρδου κήρυξε την έναρξη της ειδικής συνεδρίασης και εισηγούμενος το μοναδικό θέμα της ημερήσιας διάταξης με τίτλο: Έγκριση Απολογισμού – Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσης οικονομικού έτους 2017 του Δήμου Σικυωνίων έθεσε υπόψη των μελών τα εξής:
Με τις παρ.1, 2, 3, 4 και 5 του άρθρου 163 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (Ν. 3463/06), ορίζονται «1. Έως το τέλος Μαΐου, εκείνος που ενεργεί την ταμειακή υπηρεσία του Δήμου υποβάλλει δια μέσου του δημάρχου στη δημαρχιακή επιτροπή (μετά την εφαρμογή του Ν. 3852/2010 η Οικονομική Επιτροπή) λογαριασμό της διαχείρισης του οικονομικού έτους που έληξε. Τα στοιχεία που περιλαμβάνει ο λογαριασμός της διαχείρισης ορίζονται με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 2 του άρθρου 175. Ο λογαριασμός υποβάλλεται ενιαίος, ανεξάρτητα από τις μεταβολές που έχουν τυχόν γίνει, ως προς τα πρόσωπα εκείνων που ενεργούν την ταμειακή υπηρεσία.
2. Μέσα σε δύο (2) μήνες αφότου παρέλαβε τα ανωτέρω στοιχεία, η Οικονομική Επιτροπή τα προελέγχει και το αργότερο πέντε (5) ημέρες μετά τη λήξη του διμήνου, υποβάλλει τον απολογισμό και προκειμένου για Δήμους που εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων, τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως, μαζί με έκθεσή της στο δημοτικό συμβούλιο.
3. Ο ισολογισμός και τα αποτελέσματα χρήσεως, πριν την υποβολή τους στο δημοτικό συμβούλιο, ελέγχονται από έναν ορκωτό ελεγκτή – λογιστή.
Οι Δήμοι που εφαρμόζουν το κλαδικό λογιστικό σχέδιο υποχρεούνται, για τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων κάθε οικονομικού έτους, να ορίζουν τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή και τον αναπληρωτή του μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του έτους αυτού.
Ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής, για τον έλεγχο των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων (ισολογισμού, λογαριασμού αποτελεσμάτων χρήσεως, πίνακα διαθέσεως αποτελεσμάτων και προσαρτήματος) του Δήμου, εφαρμόζει τις αρχές και τους κανόνες ελεγκτικής που ακολουθεί το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών – Λογιστών, οι οποίες συμφωνούν με τις βασικές αρχές των διεθνών ελεγκτικών προτύπων. Στο χορηγούμενο πιστοποιητικό ελέγχου του, ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής αναφέρει εάν ο Δήμος εφάρμοσε ορθά το κλαδικό λογιστικό σχέδιο Δήμων και Κοινοτήτων και εάν τηρήθηκαν οι διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και των αντίστοιχων κανονιστικών ρυθμίσεων οι οποίες αφορούν το οικονομικό, λογιστικό και διαχειριστικό σύστημα των Δήμων. Περιλαμβάνει επίσης και όλες τις παρατηρήσεις που αφορούν σε σημαντικές ανεπάρκειες που έχουν ουσιώδη επίδραση στην ακρίβεια ή ορθότητα κονδυλίων του ισολογισμού ή των αποτελεσμάτων χρήσεως.
Εκτός από το πιστοποιητικό ελέγχου, ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής υποχρεούται να καταρτίζει και έκθεση ελέγχου, στην οποία θα περιλαμβάνει τα όσα προέκυψαν από τον έλεγχό του, παραθέτοντας, επιπροσθέτως και τις αναγκαίες υποδείξεις του για κάθε θέμα. Η έκθεση ελέγχου υποβάλλεται από τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή στο δημοτικό συμβούλιο και στον Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας.
4. Το συμβούλιο μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου παρέλαβε τον απολογισμό ή και τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως και την έκθεση της δημαρχιακής επιτροπής αποφασίζει με πράξη του για την έγκριση του απολογισμού ή και του ισολογισμού και διατυπώνει τις παρατηρήσεις του σχετικά με αυτόν, σε ειδική για αυτόν το σκοπό συνεδρίαση, στην οποία παρίσταται και ο διευθυντής των οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου.
Στους Δήμους που εφαρμόζουν κλαδικό λογιστικό σχέδιο, στην ανωτέρω ειδική συνεδρίαση καλείται και παρίσταται και ο ορκωτός ελεγκτής – λογιστής ή ο αναπληρωτής του, ο οποίος συνέταξε το πιστοποιητικό ελέγχου. Η απουσία του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή ή του αναπληρωτή του δεν επηρεάζει τη λήψη απόφασης του συμβουλίου, υπό τον όρο ότι αποδεικνύεται η εμπρόθεσμη πρόσκλησή του στην ειδική συνεδρίαση.
Ο δήμαρχος με έγγραφό του κοινοποιεί την απουσία του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή από τη συνεδρίαση στο Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών, το συμβούλιο δε, έχει δικαίωμα να αποκλείσει τον ορκωτό ελεγκτή – λογιστή που δεν προσήλθε, από επόμενο έλεγχο στο Δήμο.
5. Ο απολογισμός ή και ο ισολογισμός με το πιστοποιητικό και την έκθεση ελέγχου του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή, μαζί με όλα τα δικαιολογητικά που ορίζονται στο άρθρο 51 του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ 52 Α΄), όπως ισχύει, υποβάλλονται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, μέσα σε έναν (1) μήνα αφότου εκδόθηκε η πράξη του δημοτικού συμβουλίου που προβλέπει η προηγούμενη παράγραφος και η υποβολή του ανακοινώνεται στον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας.
Σε περίπτωση μη υποβολής του απολογισμού ή και του ισολογισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο, επιβάλλονται σε βάρος των υπαιτίων οι κυρώσεις του άρθρου 26 του π.δ. 774/1980 και παράλληλα διενεργείται έκτακτος γενικευμένος έλεγχος στη διαχείριση του Δήμου, μετά από απόφαση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδίδεται είτε αυτεπάγγελτα είτε μετά από αίτηση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας»
Επίσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο N. 3548/07 άρθρο 6 παρ. 7, η κατά τις διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα δημοσίευση των προϋπολογισμών, απολογισμών, ισολογισμών και λοιπών οικονομικών στοιχείων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, καθώς και η δημοσίευση των προϋπολογισμών και απολογισμών Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού πρέπει να γίνεται σε εφημερίδες που έχουν την έδρα τους στο δήμο ή την κοινότητα, στην οποία εδρεύει ο φορέας για λογαριασμό του οποίου γίνονται η δημοσίευση και οι οποίες περιλαμβάνονται στην απόφαση του άρθρου 2 του νόμου 3548/07.
Σε περίπτωση που δεν εκδίδεται τέτοια εφημερίδα, οι ανωτέρω δημοσιεύσεις καταχωρίζονται σε εφημερίδα που έχει την έδρα της εντός των ορίων του νομού στον οποίο εδρεύει ο δήμος ή η κοινότητα.
Με την υπ’ αριθμ. 22/2018 απόφαση Δημάρχου Σικυωνίων ορίστηκε η εταιρεία «AUDITOPINION ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Ε.Π.Ε.» για τον έλεγχο Ισολογισμού του Δήμου μας , χρήσεως 2017.
Μετά τους απαραίτητους ελέγχους στον απολογισμό, ισολογισμό και αποτελέσματα χρήσης του Δήμου Σικυωνίων για το οικον. έτος 2017 προέβη στη σύνταξη πιστοποιητικού ελέγχου και έκθεσης ελέγχου.
Η Οικονομική Επιτροπή με την 222/2018 απόφασή της, προέλεγξε τον απολογισμό-ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσης 2017, του Δήμου Σικυωνίων και τα υπέβαλλε στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση.
Στο σημείο αυτό το λόγο έλαβε ο Δ/ντης των Οικονομικών Υπηρεσιών και ο οποίος έθεσε υπόψη του συμβουλίου τα στοιχεία του απολογισμού – ισολογισμού και των αποτελεσμάτων χρήσης 2017.
Στη συνέχεια δόθηκε ο λόγος στον εκπρόσωπο της εταιρίας «AUDITOPINION ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ Ε.Π.Ε.» που ανέλυσε τα στοιχεία του Ισολογισμού και των αποτελεσμάτων και απάντησε σε διευκρινιστικές ερωτήσεις που τέθηκαν από Δημοτικούς Συμβούλους.
Με βάση τα παραπάνω ο Πρόεδρος κάλεσε το ΔΣ να αποφασίσει σχετικά.
Το ΔΣ αφού έλαβε υπόψη του:
- ·το άρθρο 163 του ν.3463/06 (ΦΕΚ Α’ 114),
- ·το ν.3548/07 άρθρο 6 παρ. 7 (ΦΕΚ Α’ 68),
- το άρθρο 51 του ν. 4129/2013 (ΦΕΚ Α΄52),
- την 222/2018 (ΩΙΨΨΩ1Θ-Θ00) απόφαση ΟΕ,
- την από 04/07/2018 εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου,
- το προσάρτημα & την έκθεση ελέγχου,
- τον ισολογισμό-απολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως Δήμου Σικυωνίων , οικονομικού έτους 2017,
- την 22/2018 (ΩΧΩ6Ω1Θ-9ΦΓ) απόφαση Δημάρχου για τον ορισμό ορκωτού ελεγκτή – λογιστή
- τη διαλογική συζήτηση των μελών του, ως τα ηχογραφημένα και απομαγνητοφωνημένα πρακτικά,
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι ομόφωνα
1. Ε γ κ ρ ί ν ε ι τον Απολογισμό εσόδων – εξόδων χρήσης 2017 του Δήμου Σικυωνίων .
2. Ε γ κ ρ ί ν ε ι τον Ισολογισμό, τα αποτελέσματα χρήσης, το Προσάρτημα καθώς και την Έκθεση Διαχείρισης της Οικονομικής Επιτροπής, οικονομικού έτους 2017 του Δήμου Σικυωνίων, όπως αναλυτικά αναφέρονται στην 222/2018 απόφασή της και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσης.
3. Την δημοσίευση των οικονομικών στοιχείων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7, του άρθρου 6 του ν. 3548/2007 (ΦΕΚ Α’ 68).
4. Την υποβολή της παρούσας και των δικαιολογητικών που ορίζονται στο άρθρο 24 του ν.3202/2003 στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Η παρούσα Απόφαση έλαβε αυξ. Αριθ. 344/2018
Ακριβές Απόσπασμα
Κιάτο 25.09.2018
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ