ΔΗΜΟΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ
Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α
Από το Πρακτικό της 13ης/08.06.2016 Τ Α Κ Τ Ι Κ Η Σ συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου
Αριθ. Απόφασης : 211/2016
Περίληψη : | Ορισμός υπευθύνων ανά υπηρεσία για το Σύστημα Διαχείρισης συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ 2014-2020 που θα αναλάβει και θα διαχειριστεί ο Δήμος Σικυωνίων . | ||||||||
Στο Κιάτο και στο Δημοτικό κατάστημα σήμερα την 8η του μηνός Ιουνίου 2016, ημέρα της εβδομάδας, Τετάρτη και ώρα 20:30, συνήλθε υπό την προεδρία του κ. Λεονάρδου Αναστασίου, σε Τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από την αριθ. 8015/03.06.2016 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου, που επιδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των σχετικών άρθρων του Ν. 3852/2010 σε κάθε ένα σύμβουλο ξεχωριστά καθώς και στο Δήμαρχο, ο οποίος και παραβρέθηκε. Αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχει νόμιμη απαρτία, γιατί σε σύνολο 27 μελών βρέθηκαν παρόντα 23 μέλη , δηλαδή: |
|||||||||
Παρόντες Δημοτικοί Σύμβουλοι | |||||||||
1 | Λεονάρδου Αναστάσιος | 13 | Φιακάς Παναγιώτης | ||||||
2 | Ρουμπέκας Γεώργιος | 14 | Δομετίου Βασίλειος | Αποχώρησε μετά το 15ο θέμα της ΗΔ | |||||
3 | Μαυραγάνη Κυριακή | Αποχώρησε μετά το 14ο θέμα της ΗΔ | 15 | Κελλάρη Ιωάννα | Αποχώρησε μετά το 15ο θέμα της ΗΔ | ||||
4 | Θελερίτης Γεώργιος | 16 | Σπανός Κωνσταντίνος | ||||||
5 | Κουτρέτσης Σπυρίδων | 17 | Λαλιώτης Γεώργιος | ||||||
6 | Μπούρης Ευάγγελος | Αποχώρησε μετά το 14ο θέμα της ΗΔ | 18 | Σαρχάνης Κων/νος | |||||
7 | Τσιάνος Ιωάννης | 19 | Σκαρμούτσος Νικόλαος | Αποχώρησε μετά το 14ο θέμα της ΗΔ | |||||
8 | Μυττάς Ιωάννης | 20 | Κελλάρης Βασίλειος | ||||||
9 | Πανάγου Αθανάσιος | 21 | Γεώργας Χρήστος | Αποχώρησε μετά το 14ο θέμα της ΗΔ | |||||
10 | Σωτηρόπουλος Ιωάννης | Προσήλθε στο 9ο θέμα της ΗΔ | 22 | Μπακόλιας Παναγιώτης | Αποχώρησε μετά το 14ο θέμα της ΗΔ | ||||
11 | Αλεξόπουλος Βασίλειος | 23 | Νανόπουλος Βασίλειος | Αποχώρησε μετά το 22ο θέμα της ΗΔ | |||||
12 | Ζάρκος Δημήτριος | ||||||||
Απόντες Δημοτικοί Σύμβουλοι | |||||||||
1 | Καρακούσης Ευάγγελος | 2 | Χρυσικός Παύλος | 3 | Ραυτόπουλος Γεώργιος | 4 | Μπουζιάνη-Τσαντήλα Βασιλική | ||
Πρόεδροι Δ.Κ. & Τ.Κ. | Εκπρόσωποι Τ.Κ. | |||
παρόντες | απόντες | παρόντες | απόντες | |
Φαρμάκης Π. (Κιάτου) | Ράπτης Ν. (Καισαρίου) | Ρήγας Ι. (Βελίνας) | Μπεκιάρης Δ. (Φενεού) | |
Στάθης Σ. (Μεγ. Βάλτου) | Γαλάνης Σ. (Ψαρίου) | Καλαντζής Π. (Γονούσας) | Μηλιώτης Γ. (Μικ. Βάλτου) | |
Ραυτόπουλος Ι. (Πασίου) | Βρέντας Ι. (Διμηνιού) | Σταθακόπουλος Κ. (Παραδεισίου) | Μπασιώτης Ι. (Τιτάνης) | |
Θεοχάρης Π.(Αρχ. Σικυώνας) | Κλειούφη Γ. (Μουλκίου) | Καραχοντζίτης Ν. (Ασπροκάμπου) | Σκούπας Α. (Μποζικών) | |
Νικολάου Ν. (Σουλίου) | Ραφτόπουλος Κ. (Κρυονερίου) | Σκάζας Δ. (Κυλλήνης) | Δρίμας Ι. (Δροσοπηγής) | |
Αθανασούλης Ι. (Λαύκας) | Νικολάου Δ. (Κ. Διμηνιού) | Παπουτσής Α. (Αρχ. Φενεού) | Σελέκος Κ. (Καλιάνων) | |
Σπηλιώτης Δ. (Κλημεντίου) | Κουλούκης Σ. (Μεσινού) | Τζιώρης Γ. (Μοσιάς) | ||
Τυρλής Α. (Λαλιωτίου) | Δεδάκης Σ. (Καστανέας) | |||
Μπελίτσης Π. (Κεφαλαρίου) | ||||
Καρατζάς Σ. (Στυμφαλίας) | ||||
Ρέλιας Α. (Γκούρας) | ||||
Τσετσώνης Π. (Κ. Ταρσού) | ||||
Μουλόπουλος Κ. (Ματίου) | ||||
Παναγόπουλος Δ. (Πανοράματος) | ||||
Κοτσίρης Β. (Στενού) |
ΘΕΜΑ 4ο
Στο 4ο θέμα της Ημερήσιας Διάταξης με τίτλο: Ορισμός υπευθύνων ανά υπηρεσία για το Σύστημα Διαχείρισης συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ 2014-2020 που θα αναλάβει και θα διαχειριστεί ο Δήμος Σικυωνίων , ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Λεονάρδου Αναστάσιος εισηγούμενος το θέμα, έθεσε υπόψη του Συμβουλίου την από 06/06/2016 εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολεοδομίας η οποία έχει ως εξής:
Έχοντας υπόψη:
1) το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας κατά το πρότυπο ISO9001:2008
2)το Ν. 4314/23.12.14 «Α) Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014−2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του ν. 3419/2005 (Α 297) και άλλες διατάξεις » (ΦΕΚ 265/23-12-2014/Α), όπως τροποποιήθηκε με το Νόμο 4328/2015 (ΦΕΚ 51/Α/14-05-2015) και το Νόμο 4331/2015 (ΦΕΚ 69/Α/02-07-2015) και ισχύει
3) το Ελληνικό Πρότυπο (ΕΠ) ΕΛΟΤ 1429 «Διαχειριστική επάρκεια οργανισμών για την υλοποίηση έργων δημοσίου χαρακτήρα – Απαιτήσεις», τους οδηγούς εφαρμογής της σειράς ΕΠ ΕΛΟΤ 1431 (ΕΠ ΕΛΟΤ 1431-1,2,3) και την Τεχνική Προδιαγραφή ΕΛΟΤ 1432 «Διαχειριστική επάρκεια οργανισμών για την υλοποίηση έργων δημοσίου χαρακτήρα – Απαιτήσεις για διεργασίες αξιολόγησης και αξιολογητές»
και προκειμένου να διασφαλιστεί η διαχειριστική επάρκεια του Δήμου Σικυωνίων ως δυνητικού δικαιούχου ΕΣΠΑ 2014-2020, καλείται με την παρούσα Απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο, να προβεί στον ορισμό υπευθύνων ανά Υπηρεσία του Συστήματος Διαχείρισης συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ 2014-2020 που θα προγραμματίσει, αναλάβει και θα διαχειριστεί ο Δήμος, για τα παρακάτω :
1. Υπεύθυνος για την διαχειριστική επάρκεια του Δήμου: Ο εσωτερικός έλεγχος συνιστά μία ανεξάρτητη και αντικειμενική αξιολόγηση μέσα σε ένα οργανισμό. Συγκεκριμένα, ο εσωτερικός έλεγχος παρέχει μία ανεξάρτητη γνώμη αναφορικά με τη λειτουργία και τη διοίκηση του οργανισμού, με δειγματοληπτικό έλεγχο των διαδικασιών λειτουργίας του. Τα ευρήματα και οι προτάσεις του εσωτερικού ελέγχου αποτελούν την αφετηρία για τη βελτίωση της λειτουργίας του οργανισμού. Ο εσωτερικός έλεγχος υποστηρίζει τις πολιτικές, τις διαδικασίες και τις λειτουργίες που διασφαλίζουν την επίτευξη των στόχων του οργανισμού, την κατάλληλη αξιολόγηση των κινδύνων, την εγκυρότητα των διαδικασιών εσωτερικής και εξωτερικής αναφοράς και λογοδοσίας, τη συμμόρφωση με τους σχετικούς νόμους και κανονισμούς και τη συμμόρφωση με τα πρότυπα συμπεριφοράς και ηθικής του οργανισμού. Ο σκοπός του εσωτερικού ελέγχου είναι η διασφάλιση ότι οι γενικοί στόχοι του οργανισμού υλοποιούνται με επιτυχία, εντός του πλαισίου λειτουργίας του φορέα. Οι διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου αποτελούν τις διαδικασίες βάσει των οποίων άτομα ανεξάρτητα από τις λειτουργίες παραγωγής έργων θα ελέγχουν δειγματοληπτικά τον τρόπο συνολικής διαχείρισής τους, κάνοντας ένα πλήρη και ολοκληρωμένο έλεγχο (π.χ. συνάφεια έργου και σχετικών λειτουργιών με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο του φορέα, τήρηση νομοθετικών απαιτήσεων σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του έργου – σχεδιασμός, ανάθεση, υλοποίηση – τήρηση εξουσιοδοτήσεων υπογραφών και εγκρίσεων, τήρηση όρων διάκρισης αρμοδιοτήτων, ορθή λογιστική απεικόνιση έργου, ορθή συσχέτιση πληρωμών και συμβάσεων, ορθή τήρηση διαδικασιών δημοσιότητας, ορθή τήρηση διαδικασιών αντιμετώπισης τυχόν ενστάσεων, ορθή αντιμετώπιση θεμάτων που προκύπτουν από την υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, κλπ.). Η εφαρμογή τους έχει ως αποτέλεσμα τον έγκαιρο εντοπισμό προβλημάτων και την αντιμετώπισή τους, έτσι ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα νομιμότητας και κανονικότητας στην εκτέλεση των έργων. Οι εφαρμοζόμενες διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου θα πρέπει να τεκμηριώνονται σε κατάλληλο εγχειρίδιο εσωτερικού ελέγχου. Οι βασικές διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου αφορούν:
Ο προγραμματισμός επιθεωρήσεων διασφαλίζει ότι όλο το εύρος των δραστηριοτήτων του φορέα καλύπτεται με συστηματικό και ολοκληρωμένο τρόπο. Συνήθως, κατά τον προγραμματισμό των επιθεωρήσεων γίνεται και ανάλυση κινδύνων, έτσι ώστε να δοθεί προτεραιότητα σε περιοχές και λειτουργίες που παρουσιάζουν μεγαλύτερο κίνδυνο και να καλυφθεί σε κάθε περίπτωση ο σκοπός του εσωτερικού ελέγχου.
Η διενέργεια επιθεωρήσεων εσωτερικού ελέγχου στοχεύει στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας των διαδικασιών λειτουργίας του φορέα. Οι επιθεωρήσεις θεωρούνται ως επιτυχείς μόνο όταν η πρακτική της εργασίας αντιστοιχεί επακριβώς στην καταγεγραμμένη διαδικασία και όταν η ίδια η διαδικασία θεωρείται ότι αντικατοπτρίζει πλήρως τις τρέχουσες δραστηριότητες. Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων καταγράφονται και τεκμηριώνονται
Τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων αξιολογούνται προκειμένου να εντοπιστούν περιοχές απόκλισης και οι αιτίες για την εμφάνισή τους. Σκοπός είναι η διερεύνηση και ανάλυση των αιτιών των σημαντικών περιπτώσεων μη συμμόρφωσης προς τις προδιαγραφές, καθώς και ο σχεδιασμός και υλοποίηση των απαραίτητων διορθωτικών και προληπτικών ενεργειών. Τα αποτελέσματα του εσωτερικού ελέγχου κοινοποιούνται στη διοίκηση του οργανισμού προκειμένου να λάβει γνώση της λειτουργίας του φορέα και να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές και προληπτικές ενέργειες. 2. Υπεύθυνος για τον προγραμματισμό έργων & ενεργειών: Οι διαδικασίες προγραμματισμού έργων – ενεργειών αποτελούν τις διαδικασίες βάσει των οποίων οι δικαιούχοι θα πρέπει να προγραμματίζουν τουλάχιστον σε ετήσια βάση τις ενέργειές τους, έτσι ώστε να διασφαλίζονται οι απαιτούμενοι πόροι και να προωθούνται οι απαραίτητες ενέργειες ωρίμανσης έργων. Η επίπτωση από την εφαρμογή των διαδικασιών αυτών θα είναι η ταχύτερη υλοποίηση των έργων στο συνολικό κύκλο ζωής τους (σχεδιασμός, ωρίμανση, υλοποίηση). Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η επανεξέταση του προγραμματισμού βάσει της πορείας υλοποίησής του, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αναπροσαρμογή του. Περιλαμβάνονται κατ΄ελάχιστον οι ακόλουθες διαδικασίες:
Ο προγραμματισμός αφορά στις ενέργειες στις οποίες θα προβεί ο δικαιούχος προκειμένου να διασφαλίσει την επιτυχή υλοποίηση των έργων. Οι ενέργειες αφορούν στον προσδιορισμό των έργων που πρόκειται να υλοποιήσει ο φορέας, στην εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων και στον καθορισμό των σχετικών χρονοδιαγραμμάτων. Σκοπός της διαδικασίας είναι η αποτελεσματική υλοποίηση των έργων των δικαιούχων μέσω ενός λεπτομερούς προγραμματισμού του σχεδιασμού, της υλοποίησης και της αξιολόγησης των ενεργειών που είναι απαραίτητες για την προώθηση νέων έργων και για την υλοποίηση των ήδη υφιστάμενων.
Το ετήσιο πρόγραμμα παρακολουθείται και εξετάζεται ως προς την υλοποίησή του σε τακτά χρονικά διαστήματα. Η επανεξέταση στοχεύει τόσο στην αξιολόγηση της πορείας του ετήσιου προγραμματισμού όσο και στη λήψη των απαιτούμενων μέτρων και ενεργειών για την αντιμετώπιση αποκλίσεων και αστοχιών. Στην περίπτωση που εντοπίζονται αποκλίσεις ο προγραμματισμός αναθεωρείται και προωθούνται οι απαιτούμενες ενέργειες. 3. Υπεύθυνος σχεδιασμού & ωρίμανσης των έργων: Ο σχεδιασμός και η ωρίμανση έργων αφορούν στις απαιτούμενες ενέργειες και διαδικασίες προκειμένου να διασφαλίζονται ο έγκαιρος και επιτυχής σχεδιασμός κάθε έργου, καθώς και η ύπαρξη των απαιτούμενων μελετών και αδειοδοτήσεων για την έναρξη υλοποίησής του.Ο δικαιούχος θα πρέπει βάσει τεκμηριωμένων διαδικασιών στη φάση σχεδιασμού και ωρίμανσης του έργου να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες:
Τα παραπάνω θα πρέπει να τεκμηριώνονται από κατάλληλες διαδικασίες οι οποίες λαμβάνουν υπόψη το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του φορέα, αλλά και τη φύση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προς υλοποίηση έργων. Στην περίπτωση που κάποια από τα στάδια σχεδιασμού και ωρίμανσης ανατίθενται σε εξωτερικό φορέα (ανάδοχο) θα πρέπει τεκμηριωμένα να τηρούνται οι διαδικασίες ανάθεσης και παρακολούθησης. 4. Υπεύθυνος για την διαδικασία διενέργειας διαγωνισμών, ανάθεσης & διαχείρισης συμβάσεων απαραιτήτων για την ομαλή και διαφανή διαχείριση των έργων: Σημαντικό στάδιο στην πορεία υλοποίησης ενός έργου αποτελεί η ανάθεσή του σε εξωτερικό φορέα (ανάδοχο). Η ανάθεση θα πρέπει να πραγματοποιείται μέσω εφαρμογής κατάλληλων διαδικασιών οι οποίες θα διασφαλίζουν την τήρηση του ισχύοντος κατά περίπτωση θεσμικού και κανονιστικού πλαισίου σε όλα τα στάδια από την προετοιμασία και προκήρυξη του διαγωνισμού έως και την υπογραφή σύμβασης. Η εφαρμογή τους θα έχει ως αποτέλεσμα την τεκμηριωμένη, κατά νόμο, ανάθεση των έργων και την αποδοτικότερη και αποτελεσματικότερη υλοποίησή τους. Ενδεικτικά περιλαμβάνονται οι ακόλουθες διαδικασίες:
Η διαδικασία θα πρέπει να διασφαλίζει ότι η αξιολόγηση των προτάσεων των υποψήφιων αναδόχων πραγματοποιείται βάσει θεσμικού πλαισίου που διέπει τον διαγωνισμό και τα κριτήρια επιλογής που έχουν προσδιορισθεί στα τεύχη δημοπράτησης. Η αναλυτική τεκμηρίωση της αξιολόγησης θα πρέπει να αποτυπώνεται στο Πρακτικό Αξιολόγησης. Βασική απαίτηση κατά τη φάση αξιολόγησης των προσφορών είναι η τήρηση της νομιμότητας και των αρχών της διαφάνειας ως προς την επιλογή του κατάλληλου αναδόχου για την εκτέλεση του έργου. Για την τήρηση των αρχών αυτών, ο δικαιούχος πρέπει να προβεί σε μια σειρά από πράξεις διοικητικής φύσεως (ορισμός Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού, τήρηση πρακτικών αξιολόγησης, αξιολόγηση βάσει των δημοσιευθέντων κριτηρίων, γνωστοποίηση αποτελεσμάτων στους υποψήφιους αναδόχους κ.λπ.).
Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών των υποψήφιων αναδόχων είναι δυνατόν να προκύψουν ενστάσεις από υποψήφιους αναδόχους ως προς τα αποτελέσματα των διαφόρων σταδίων αξιολόγησης (έλεγχος δικαιολογητικών, έλεγχος τεχνικών προσφορών κλπ.). Οι ενστάσεις των υποψήφιων αναδόχων, εξετάζονται ως προς την νομιμότητά τους και ως προς την κανονικότητά τους. Η ενδελεχής εξέταση των ενστάσεων διασφαλίζει τόσο τη νομιμότητα της ανάθεσης του έργου, όσο και τα συμφέροντα της Αναθέτουσας Αρχής ως προς την επιλογή του καταλληλότερου αναδόχου.
Μετά την λήψη απόφασης για την επιλογή αναδόχου και την εξέταση πιθανών ενστάσεων λοιπών υποψηφίων, η Αναθέτουσα Αρχή θα πρέπει να υπογράψει τη σχετική σύμβαση με τον ανάδοχο. Στις περιπτώσεις διαγωνιστικής διαδικασίας με στόχο την επιλογή ωφελουμένων προσαρμόζονται αναλόγως οι προαναφερθείσες διαδικασίες. 5. Υπεύθυνος για τις διαδικασίες παρακολούθησης & διαχείρισης έργων: Σκοπός είναι η συστηματική εφαρμογή από τον δικαιούχο μίας ολοκληρωμένης μεθοδολογίας διαχείρισης έργων, η οποία θα υποστηρίξει την παρακολούθηση της υλοποίησης του έργου. Η διαχείριση έργου αφορά στο σχεδιασμό και οργάνωση των απαιτούμενων δραστηριοτήτων και πόρων προκειμένου να επιτευχθεί η υλοποίηση του έργου εντός του χρονοδιαγράμματος και των λοιπών παραμέτρων σχεδιασμού (κόστος, τεχνικά χαρακτηριστικά). Η εφαρμοζόμενη μεθοδολογία διαχείρισης έργου μπορεί να είναι απλούστερη ή πιο σύνθετη ανάλογα με το μέγεθος και τα ειδικά χαρακτηριστικά του έργου. Σε έργα μικρού προϋπολογισμού η μεθοδολογία διαχείρισης έργου ενδεχομένως αφορά στα εξής:
Σε πιο σύνθετα έργα απαιτείται η τεκμηριωμένη εφαρμογή μεθοδολογίας διαχείρισης έργων η οποία θα πρέπει να καλύπτει τα εξής: Σχέδιο υλοποίησης του έργου όπου γίνεται ο λεπτομερής προγραμματισμός του έργου καθορίζονται οι αναλυτικές φάσεις υλοποίησης, τα παραδοτέα κάθε φάσης, το αναλυτικό χρονοδιάγραμμα και τα κρίσιμα ορόσημα του έργου. Στο σχέδιο υλοποίησης καθορίζονται τα στελέχη του φορέα που θα αποτελέσουν την ομάδα επίβλεψης και παρακολούθησης του έργου. Το σχέδιο υλοποίησης θα πρέπει να υπόκειται σε τροποποιήσεις, ώστε σε κάθε φάση του έργου να αποτυπώνεται ο επικαιροποιημένος σχεδιασμός. Διαχείριση θεμάτων και αλλαγών: ο φορέας θα πρέπει να διαθέτει καταγεγραμμένες διαδικασίες για την αντιμετώπιση των διαφόρων θεμάτων που προκύπτουν κατά την υλοποίηση του έργου με στόχο την άμεση επίλυσή τους. Επίσης θα πρέπει να διαχειρίζεται τυχόν αλλαγές που θα προκύψουν στην πορεία υλοποίησης του έργου ώστε να διασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου με βάση το σχεδιασμό. Διαχείριση κινδύνων: Ο φορέας θα πρέπει να διαθέτει διαδικασίες για τον εντοπισμό και τη διαχείριση των παραγόντων που απειλούν ή μπορεί να απειλήσουν την επιτυχή υλοποίηση του έργου (κίνδυνοι) και τη λήψη κατάλληλων μέτρων και ενεργειών για την αποφυγή ή αντιμετώπισή τους. Η ανάλυση κινδύνων αφορά στον προσδιορισμό των κινδύνων, την ανάλυση και αξιολόγηση κάθε κινδύνου, τη λήψη των απαιτούμενων μέτρων και ενεργειών για την πρόληψη των κινδύνων και τη μείωση των επιπτώσεων από την εμφάνισή τους. Η διαχείριση κινδύνων θα πρέπει να είναι δυναμική και να αναθεωρείται κάθε φορά που μεταβάλλονται οι παράμετροι υλοποίησης του έργου. Διαχείριση ποιότητας αφορά στο σύνολο των ενεργειών προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα των παραδοτέων του έργου. Ο σχεδιασμός ποιότητας θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες και τις ικανότητες του φορέα. Σε γενικές γραμμές η διαχείριση ποιότητας αφορά στο σχεδιασμό ποιότητας, τον ορισμό του πλαισίου διασφάλισης ποιότητας, τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου και λήψης διορθωτικών μέτρων. Διαχείριση εγγράφων: ο φορέας θα πρέπει να τηρεί πλήρη φάκελο έργου όπου θα αρχειοθετείται το σύνολο της πληροφορίας σχετικά με το έργο. Επιπλέον θα πρέπει να κοινοποιεί τυχόν έγγραφα που σχετίζονται με το έργο στη Διαχειριστική Αρχή. Ο υπεύθυνος έργου θα πρέπει να έχει σαφή εικόνα του συνόλου των εγγράφων που αφορούν το έργο, καθώς και του σημείου (οργανικής μονάδας, τμήματος) όπου τηρείται κάθε πρωτότυπο έγγραφο από το δικαιούχο. Σε γενικές γραμμές ο φορέας θα πρέπει τεκμηριωμένα να παρακολουθεί την πορεία του έργου και να διαχειρίζεται τυχόν αλλαγές, καθυστερήσεις 6.Υπεύθυνος για τις διαδικασίες ελέγχου & παραλαβής του φυσικού αντικειμένου: Η πιστοποίηση φυσικού αντικειμένου ουσιαστικά αποτελεί μέρος των διαδικασιών παρακολούθησης και διαχείρισης ενός έργου από το δικαιούχο. Ωστόσο, η επιλογή της ανάδειξής τους σε αυτόνομη ομάδα οφείλεται στη σπουδαιότητα της τήρησης των προδιαγραφών των έργων ως προς το φυσικό αντικείμενο. Βάσει αυτών των διαδικασιών θα ελέγχονται η πρόοδος των έργων ως προς το φυσικό αντικείμενο και τις μεταβολές του, καθώς και τα αναγκαία μέτρα που θα πρέπει να λαμβάνονται για τη διασφάλιση της ορθής υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου. Η εφαρμογή τους έχει ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση της τήρησης των προδιαγραφών του φυσικού αντικειμένου που αναφέρονται στο σχετικό Τεχνικό Δελτίο, στη διακήρυξη και στη σύμβαση ανάθεσης έργου. Ανάλογα με τη φύση του έργου η πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου μπορεί να γίνει:
Ενδεικτικά οι απαιτούμενες διαδικασίες αφορούν στα εξής:
Βάσει της μεθοδολογίας ελέγχου που έχει καθορίσει ο δικαιούχος και του θεσμικού πλαισίου που διέπει το έργο θα πρέπει να συγκεντρώνονται και να αξιολογούνται όλα τα σχετικά με την υλοποίηση του έργου στοιχεία. Η αξιολόγηση θα πρέπει να τεκμηριώνεται επαρκώς με τα κατάλληλα αποδεικτικά έγγραφα. Ο διοικητικός έλεγχος ολοκληρώνεται με τη σύνταξη εγγράφου στο οποίο τεκμηριώνεται το αποτέλεσμα του ελέγχου και το οποίο καταλήγει στην πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου ή τον προσδιορισμό τυχόν αποκλίσεων και διορθωτικών-συμπληρωματικών ενεργειών.
Ο δικαιούχος στην περίπτωση αυτή οφείλει να προβεί σε επιτόπιο έλεγχο του έργου προκειμένου να πιστοποιήσει το φυσικό αντικείμενο. Ανάλογα με το είδος του έργου ο επιτόπιος έλεγχός του είναι δυνατόν να είναι τακτικός ή έκτακτος. Ο τακτικός έλεγχος των έργων αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος ελέγχου που έχει καθορίσει ο φορέας με στόχο την παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης του έργου και συνδέεται άμεσα με τις φάσεις πιστοποίησης των παραδοτέων προϊόντων/εργασιών και υπηρεσιών, ενώ ο έκτακτος έλεγχος είναι δυνατόν να προκύψει όταν εντοπισθούν προβλήματα στην υλοποίηση του έργου. Ανάλογα με το είδος του έργου ο επιτόπιος έλεγχος θα πρέπει να γίνεται κατά την υλοποίηση του έργου (έργα κατασκευών, ΕΚΤ) ή μετά την ολοκλήρωση του έργου (έργα προμηθειών, ενισχύσεων). Σε κάθε περίπτωση κατά τη φάση του ελέγχου θα πρέπει να συλλέγονται οι απαιτούμενες πληροφορίες (διενέργεια επιμετρήσεων, εξέταση ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών, έλεγχος λειτουργίας, έλεγχος τήρησης απαιτήσεων δημοσιότητας, κλπ). Ο έλεγχος ολοκληρώνεται με τη σύνταξη των απαραίτητων εγγράφων τεκμηρίωσης (έκθεση ελέγχου, πίνακες επιμετρήσεων, κλπ) τα οποία θα πρέπει να καταλήγουν είτε στην πιστοποίηση του φυσικού αντικειμένου είτε σε συγκεκριμένες διορθωτικές προτάσεις. 7.Υπεύθυνος για τις διαδικασίες οικονομικής διαχείρισης των έργων: Η οικονομική διαχείριση των συγχρηματοδοτούμενων έργων διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες που αφορούν την πράξη και τις απαιτήσεις που τίθενται από το πλαίσιο χρηματοδότησής της (επιλεξιμότητα δαπανών, τήρηση χωριστής λογιστικής μερίδας, κλπ), καθώς και από τους γενικούς κανόνες οικονομικής διαχείρισης (δημόσιο λογιστικό, Γενικό Λογιστικό Σχέδιο).
8.Υπεύθυνος για τις διαδικασίες ενημέρωσης της Διαχειριστικής Αρχής: Η επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους φορείς αποτελεί τμήμα της διαχείρισης ενός έργου. Ειδικότερα η επικοινωνία με τη Διαχειριστική Αρχή αντιμετωπίζεται χωριστά λόγω της ιδιαίτερης σημασίας της για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Ο φορέας θα πρέπει να διασφαλίζει την ενημέρωση της Διαχειριστικής Αρχής για όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, μέσω της διαβίβασης των απαιτούμενων και ορθά συμπληρωμένων εγγράφων. Η κατάρτιση των εκθέσεων και αναφορών περιλαμβάνει στοιχεία που αφορούν την πρόοδο υλοποίησης των έργων, το βαθμό συμμετοχής των προκαθορισμένων πόρων, το βαθμό τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων και τις σχετικές εκτιμήσεις για την περαιτέρω πορεία. Η διαδικασία αυτή σχετίζεται με την ενημέρωση και την επικοινωνία μεταξύ του δικαιούχου και της Διαχειριστικής Αρχής ή του Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης. Ο φορέας οφείλει να ενημερώνει τη Διαχειριστική Αρχή: ▪ σε συγκεκριμένα χρονικά σημεία (υποβολή Μηνιαίων Δελτίων Δήλωσης Δαπανών και Εξαμηνιαίων Δελτίων Παρακολούθησης Έργου), ▪ σε συγκεκριμένα στάδια της πορείας υλοποίησης του έργου προκειμένου να λάβει σύμφωνη γνώμη όπως:
▪ με την κοινοποίηση εγγράφων που αφορούν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα. Ο φορέας θα πρέπει να εφαρμόζει τις απαιτούμενες διαδικασίες που διασφαλίζουν την έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση της διαχειριστικής αρχής για τα παραπάνω. 9. Υπεύθυνος για τις διαδικασίες παρακολούθησης & τήρησης της ισχύουσας νομοθεσίας αναφορικά με τα συγχρηματοδοτούμενα έργα: Ο φορέας, μέσω της νομικής του υπηρεσίας ή του φορέα ο οποίος του παρέχει νομική στήριξη, θα πρέπει να παρακολουθεί την ισχύουσα νομοθεσία, να εντοπίζει τις αλλαγές που τον αφορούν και να κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές στις διαδικασίες διαχείρισης έργων για να συμμορφώνεται με την ισχύουσα νομοθεσία. Σκοπός των διαδικασιών αυτών είναι η απάλειψη των οποιωνδήποτε νομικών προβλημάτων που σχετίζονται είτε με τη λειτουργία των δικαιούχων, είτε με την υλοποίηση των έργων.
Σκοπός της διαδικασίας είναι η παρακολούθηση της ισχύουσας νομοθεσίας, ιδιαίτερα στους τομείς που αφορούν στις δημόσιες συμβάσεις, τις κρατικές ενισχύσεις, την ισότητα και μη διάκριση, το περιβάλλον και την επιλεξιμότητα των δαπανών. Επιπλέον, θα πρέπει να παρακολουθούνται θέματα που αφορούν στην λειτουργία του φορέα (π.χ. αλλαγές σε αρμοδιότητες, θέματα οικονομικής διαχείρισης και δημόσιου λογιστικού κλπ.). Η διαδικασία παρακολούθησης της ισχύουσας νομοθεσίας αφορά τη συγκέντρωση, την αξιολόγηση και την αξιοποίηση όλων των νομικών κειμένων τα οποία εκδίδονται στη διάρκεια του χρόνου και τα οποία έχουν επίδραση στην υλοποίηση των έργων και τη λειτουργία του δικαιούχου. Η νομοθεσία μετά τη συλλογή της θα πρέπει να διαχέεται στις αρμόδιες μονάδες και όργανα.
Σε όλα τα στάδια υλοποίησης ενός έργου θα πρέπει να διασφαλίζεται η παροχή της απαιτούμενης νομικής υποστήριξης ώστε να διασφαλίζεται η εναρμόνιση των υλοποιούμενων έργων των δικαιούχων με τις απαιτήσεις του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. |
Με βάση τα παραπάνω ο Πρόεδρος κάλεσε το Δ.Σ. να αποφασίσει σχετικά.
Το Δ.Σ. αφού έλαβε υπόψη του:
- την ισχύουσα Νομοθεσία,
- την από 06/06/2016 εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας,
- τη διαλογική συζήτηση των μελών του, ως τα ηχογραφημένα και απομαγνητοφωνημένα πρακτικά,
Α π ο φ α σ ί ζ ε ι κατά πλειοψηφία
Μειοψηφούντος του Δημοτικού Συμβούλου κ. Νανόπουλου Βασιλείου
Ο ρ ί ζ ε ι Υπεύθυνους ανά Υπηρεσία για το Σύστημα Διαχείρισης Συγχρηματοδοτούμενων Έργων ΕΣΠΑ 2014-2020 που θα αναλάβει και θα διαχειριστεί ο Δήμος Σικυωνίων ως κάτωθι:
Αρμοδιότητα για :
|
Υπεύθυνος
|
Αναπληρωτής
|
|
Χήτα Αμαλία | Ευαγγελοπούλου Μαρία |
|
Χήτα Αμαλία | Ευαγγελοπούλου Μαρία |
|
Παπαβασιλείου Βασίλειος | Μαθιόπουλος Μιχαήλ |
|
Παπαβασιλείου Βασίλειος | Μαθιόπουλος Μιχαήλ |
|
Παπαβασιλείου Βασίλειος | Μαθιόπουλος Μιχαήλ |
|
Παπαβασιλείου Βασίλειος | Μαθιόπουλος Μιχαήλ |
|
Λίγκα Παναγιώτα | Λούτα Χαρείκλια |
|
Χήτα Αμαλία | Ευαγγελοπούλου Μαρία |
|
Γεωργούλια Κωνσταντίνα | – – – |
Η παρούσα Απόφαση έλαβε αυξ. Αριθ. 211/2016
Ακριβές Απόσπασμα
Κιάτο 9 Ιουνίου 2016
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ