Ο νεοσύστατος Δήμος Σικυωνίων προέρχεται από τη συνένωση τριών ΟΤΑ (του Δήμου Σικυωνίων, του Δήμου Στυμφαλίας και του Δήμου Φενεού) συμπεριλαμβάνει 35 τοπικές κοινότητες, εκ των οποίων οι 4 συγκεντρώνουν πληθυσμό άνω των 1000 κατοίκων, οι 6 πάνω από 500 και την έδρα του Δήμου, το Κιάτο με 9.743 κατοίκους.
ΔΗΜΟΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ (19.455)
Α) ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ
- Δ.Κ. Σικυώνος – Κιάτου (έδρα Δήμου) – 9.743
- Τ.Κ.Βελίνης – 243
- Τ.Κ.Γονούσσης – 273
- Τ.Κ.Διμηνιού – 702
- Τ.Κ.Κάτω Διμηνιού – 1.059
- Τ.Κ.Κλημεντίου – 323
- Τ.Κ.Κρυονερίου – 961
- Τ.Κ.Λαλιώτου – 432
- Τ.Κ.Μεγάλου Βάλτου – 508
- Τ.Κ.Μικρού Βάλτου – 359
- Τ.Κ.Μουλκίου – 1.389
- Τ.Κ.Μποζικά – 349
- Τ.Κ.Παραδεισίου – 150
- Τ.Κ.Πασίου – 1.122
- Τ.Κ.Αρχαίας Σικυώνος – Βασιλικού – 1.002
- Τ.Κ.Σουλίου – 530
- Τ.Κ.Τιτάνης – 310
Β) ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑΣ (ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΣ ΣΤΥΜΦΑΛΙΑΣ) (2.852)
- Τ.Κ.Καλιάνων – 165
- Τ.Κ.Ασπροκάμπου – 226
- Τ.Κ.Δροσοπηγής – 170
- Τ.Κ.Καισαρίου – 517
- Τ.Κ.Καστανέας – 309
- Τ.Κ.Κεφαλαρίου – 347
- Τ.Κ.Κυλλήνης – 122
- Τ.Κ.Λαύκας – 406
- Τ.Κ.Στυμφαλίας – 208
- Τ.Κ.Ψαρίου – 382
Γ) ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΕΝΕΟΥ (ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟΣ ΦΕΝΕΟΥ) (2.359)
- Τ.Κ.Γκούρας – 470
- Τ.Κ.Αρχαίας Φενεού – 350
- Τ.Κ.Κάτω Ταρσού – 31
- Τ.Κ.Ματίου – 349
- Τ.Κ.Μεσινού – 348
- Τ.Κ.Μοσιάς – 310
- Τ.Κ.Πανοράματος – 151
- Τ.Κ.Στενού – 166
- Τ.Κ.Φενεού – 184
Ο Δήμος καταλαμβάνει έκταση 602.539 τετραγωνικά χιλιόμετρα, από τα οποία τα 596.514 είναι αγροτική έκταση, ενώ τα 6.025 τετραγωνικά χιλιόμετρα είναι αστική έκταση. Ο πληθυσμός του Δήμου ανέρχεται στους 24.666 κατοίκους, με 22.286 μέλη στα 7.183 νοικοκυριά, εκ των οποίων οι 20.483 είναι δημότες.
Έδρα του νέου Δήμου είναι το Κιάτο, είναι το δεύτερο αστικό κέντρο του Nομού, καθώς συγκεντρώνει τις εμπορικές και διοικητικές λειτουργίες της Δυτικής Κορινθίας με το λιμάνι του να έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της περιοχής, αφού αποτελούσε κόμβο εξαγωγής των εσπεριδοειδών προϊόντων του Νομού στις Ανατολικές Χώρες.
Η φυσιογνωμία του Δήμου
Η σύνδεση του Δήμου με την Αθήνα μέσω του προαστιακού σιδηρόδρομου, η ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Αθήνα-Πάτρα) σε συνδυασμό με την εθνική οδό Καλαμάτας-Τρίπολης-Κορίνθου ενδέχεται να διαφοροποιήσει το μοντέλο ανάπτυξης και να επιφέρει μεταβολές ως προς τις χρήσεις γης (αύξηση κύρια κατοικίας, συμπληρωματικές υποδομές μεταφορών).
Ο Δήμος αναπτύσσεται οικιστικά και πληθυσμιακά με ταχείς ρυθμούς, ενώ οι παραλιακές κοινότητες είναι εκείνες που παρουσιάζουν έντονη τάση αστικοποίησης, κυρίως λόγω της ανάπτυξης των παραθεριστικών κατοικιών. Συνέπεια αυτής της τάσης είναι ο υπερτριπλασιασμός του πληθυσμού των παραλιακών κοινοτήτων κατά την θερινή περίοδο.
Στα παραπάνω συγκριτικά πλεονεκτήματα, αν προστεθούν και οι φυσικοί και πολιτισμικοί πόροι (λίμνη Στυμφαλίας και Δόξας, αρχαιολογικοί χώροι και Μουσεία Σικυωνίας και Παραδοσιακών Eπαγγελμάτων Στυμφαλίας), τότε θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα τουριστικό προϊόν αρκετά διαφοροποιημένο και ανταγωνιστικό, το οποίο θα συνέβαλε στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, μέσω της ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και του θεματικού και των ειδικών μορφών τουρισμού.
Βασικό χαρακτηριστικό της τοπικής οικονομίας είναι η υψηλή συμμετοχή στον πρωτογενή τομέα (50,62%) με κυρίαρχη δραστηριότητα την τελευταία δεκαετία την καλλιέργεια σουλτανίνας και αμπελιών, καθώς και την καλλιέργεια ελιάς, βερικοκιών, εσπεριδοειδών και κτηνοτροφικών προϊόντων.